Permission marketing behoort tot de tak van marketing en is een strategie die het verwerken van persoonlijke gegevens en de toestemming van de consument inhoudt, via een verzoek, om communicatie over promoties van een bedrijf te ontvangen.
In feite is het doel ervan om toestemming te krijgen van de consument om met hem te communiceren omdat wordt verondersteld dat hij meer aandacht aan het bericht zal besteden en dus een grotere effectiviteit zal hebben.
De toestemming kan worden gevraagd via een uitnodiging om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief van het bedrijf, een blog of om het bedrijf te volgen op sociale media.
Deze strategie is ontwikkeld om een langdurige relatie met de consument te onderhouden.
Strategieën voor permission marketing
Permission marketing maakt gebruik van de techniek van opt-in, die aangeeft met welke optie de consument zijn toestemming geeft om informatieve en commerciële communicatie te ontvangen.
In de praktijk moet een gebruiker die zich voor de nieuwsbrief wil inschrijven zijn e-mailadres opgeven en bevestigen dat hij bereid is om zich aan te melden voor de service.
De strategieën van permission marketing richten zich op segmentatie en personalisatie van producten, essentiële elementen voor effectieve verkoop.
Om een strategie voor permission marketing uit te voeren, is het belangrijk verschillende punten te volgen:
- Evalueer uw product en vraag uzelf af of het in staat is om de gebruiker aan te trekken;
- Krijg toestemming en acceptatie van uw potentiële klant;
- Segmenteren van gebruikers om de juiste informatie naar de specifieke persoon te sturen;
- Bereid een specifieke inhoud voor elke gebruiker voor om de conversies te verbeteren;
- Verkoop het product.
Afhankelijk van het type product of dienst kan de inhoud variëren, en daarom moet de communicatie gepersonaliseerd worden op basis van de klant die voor u staat.
Voordelen van permission marketing
Permission marketing biedt verschillende voordelen voor het bedrijf:
- De consument beschouwt het versturen van promoties niet als opdringerig omdat zij zelf toestemming hebben gegeven;
- Je wint de aandacht van de klant omdat zij juist op onze informatie wachten;
- Ze kunnen meer informatie opslaan dankzij de database die het mogelijk maakt om beter gestructureerde informatie te hebben;
- Er zal een actievere conversatie zijn met de consument.
Marketingcampagnes die gebruikmaken van de strategieën van permission marketing moedigen de consument aan om een eerste contact met het bedrijf te leggen en te komen tot conversies.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.