Wat is push advertising?

Push advertising is een type reclame waarbij het product dat gepromoot wordt aan grote groepen mensen wordt gepresenteerd.

Dit type reclame wordt verspreid via verschillende kanalen, waaronder flyers, tijdschriften, televisie, radio en billboards.

Het push marketingmodel staat in sterk contrast met pull marketing, die daarentegen klanten naar hun merk trekt via zoekmachineoptimalisatie SEO, wat niet opdringerig is.

Strategieën voor push advertising

Push advertising betreft dus alle vormen van reclamecommunicatie die de reclameboodschap al beschikbaar maken zonder dat de klant erom vraagt.

Over het algemeen moet men voor het uitvoeren van een push advertisingstrategie gebruikmaken van een commerciële communicatie om de aandacht van de ontvanger te trekken.

In de praktijk wordt push advertising toegepast wanneer het gebruik van mediacontent wordt onderbroken.

Bijvoorbeeld, wanneer een TV serie wordt onderbroken door een reclame, is de kijker è niet bewust van de onderbreking die door het advertentie bericht wordt veroorzaakt, maar tegelijkertijd creëert dit in hem een behoefte om dat specifieke product te hebben, dit is push advertising.

Op het gebied van digitale marketing, wanneer we praten over pull en push advertising, hebben we het over verschillende soorten advertenties dan de traditionele.

In feite, wat betreft de communicatie van het bericht, betekent het aannemen van een push advertising strategie het duwen van het bericht naar het doelgroep volgens een model van broadcasting in een one-to-many vorm, het type model van communicatie van massa.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.