Voor remarketing wordt verstaan één of meerdere e-mailcampagnes gericht op gebruikers die een bepaalde actie niet hebben uitgevoerd. Het is bedoeld om deze gebruikers terug te laten keren naar hun eerdere acties en hen mogelijk te laten afronden wat ze waren begonnen.
We geven je een voorbeeld om je te helpen het concept beter te begrijpen.
Wanneer een gebruiker één of meerdere producten in de winkelwagentje plaatst en vervolgens de aankoop niet voltooit, kan er een e-mail worden gestuurd om hem eraan te herinneren dat hij de bestelling niet heeft afgerond of om hem te vertellen dat er nog maar enkele stuks van dat specifieke product beschikbaar zijn, zodat hij wordt aangespoord en aangemoedigd om de aankoop te doen. Dit is remarketing.
Het kan ook betrekking hebben op notificatiemails, zoals bijvoorbeeld de komende vervaldatum van een abonnement, of specifieke en exclusieve aanbiedingen, zoals bijvoorbeeld een korting op de verjaardag van een gebruiker.
Verschil tussen remarketing en retargeting
Veel mensen gebruiken de woorden remarketing en retargeting als synoniemen, maar ze zijn niet precies hetzelfde, hoewel de afronding è dezelfde is.
Het verschil zit in de strategie: remarketing gebeurt via e-mail, terwijl retargeting zich richt op advertising (reclame) met tools zoals Google ADS en Facebook ADS.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.