Voor retargeting (letterlijk opnieuw richten) wordt bedoeld het bereiken, via gerichte advertenties, van gebruikers die je site al hebben bezocht zonder een bepaalde actie te hebben ondernomen (een aankoop, inschrijving voor de nieuwsbrief, enz.), met als doel hen te laten overgaan tot die actie. Om in de doelgroep van retargeting te komen, hoeft een gebruiker alleen maar je site te bezoeken en zal hij of zij worden gevolgd.
Hiervoor worden cookies gebruikt: dit zijn kleine tekstbestanden die op de apparaten van gebruikers worden opgeslagen wanneer ze een bepaalde website bezoeken.
Waarvoor dient retargeting
De retargeting, zoals we al zeiden, bereikt alle mensen die ook maar je website hebben bezocht.
Maar waarvoor dient retargeting? Het is bedoeld om een bepaalde actie door een gebruiker op je website te laten uitvoeren.
Je kunt bijvoorbeeld gebruikers bereiken die geen aankoop hebben afgerond op je e-commerce, maar misschien wel één of meer producten in hun winkelwagentje hebben geplaatst; of je kunt die gebruikers bereiken die zich niet hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief van je blog.
Verschil tussen remarketing en retargeting
Veel mensen gebruiken de termen remarketing en retargeting als synoniemen, maar ze zijn niet precies hetzelfde, hoewel het doel hetzelfde is.
Het verschil zit in de strategie: remarketing gebeurt via e-mail, terwijl retargeting gericht is op advertising (reclame) met tools zoals Google ADS en Facebook ADS.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.