Wat is rich media

Rich media is een verzameling van advertenties met geavanceerde functies zoals video, muziek en andere elementen.

In feite zijn deze advertentieformaten in staat om de gebruiker meer aan te trekken dan traditionele reclame dankzij de verschillende technologieën die ze gebruiken.

De bijzonderheid van Rich Media is dat ze in hun advertenties dynamische effecten hebben, die kunnen worden geactiveerd bij het openen van het venster of wanneer de gebruiker de muis beweegt of klikt.

De formaten Rich Media worden voornamelijk gebruikt in campagnes voor display advertising en maken gebruik van interactieve animaties, die, precies een groter visueel impact hebben dan de klassieke banner.

Ze omvatten alle dynamische formaten die op een webpagina aanwezig zijn: video stream, interstitial ads, expanding banner.

Voordelen van rich media-formaten

Zoals we al zeiden, als je een dynamische advertentie voert, trek je meer mensen aan in termen van ad impression.

Het belangrijkste doel van rich media is om de klant zo veel mogelijk met de aangeboden inhoud te laten interageren.

Bovendien biedt het verschillende voordelen voor het bedrijf, namelijk:

  • Beschikt over statistische gegevens: rich media-advertenties stellen je in staat om verschillende gegevens bij te houden, zoals hoe lang de gebruiker naar de advertentie kijkt, wanneer hij op de banner klikt, wanneer hij deze verlaat en hoeveel gebruikers de dynamische inhoud hebben bekeken en geopend;
  • Heeft een grotere ruimte: ze zijn flexibeler wat betreft grafische elementen en tekst omdat ze meer ruimte bieden dan traditionele banners. Bovendien kan er een call to action worden toegevoegd die de gebruiker rechtstreeks leidt naar waar jij wilt!
  • Interacties zowel online als offline: de interactie van de gebruiker met dit type advertenties moedigt de klant aan om niet alleen de website te bezoeken, maar ook de fysieke winkel.

Dus, dankzij dit type reclame, hoe meer tijd de gebruiker interactie heeft met de advertentie, hoe meer hij wordt aangespoord om het product of dienst in kwestie aan te schaffen. De blootstellingstijd en interactie met de advertentie neemt toe, hoe beter het gedrag van de gebruiker is.

Voorbeelden van rich media

De banners van rich media hebben verschillende stijlen, enkele hiervan kunnen zijn:

Skin counter expandable

In dit bannerformaat is er een video banner en een tabblad met een vaste positie.

Je kunt kiezen uit verschillende structuren en verschillende sjablonen.

De uitgebreide laag heeft 2 elementen in de video, één als achtergrond en de andere die een dubbel visueel effect genereert.

Dit formaat is gemaakt als sjabloon en vereist dus geen programmering.

Laag

De laag verschijnt direct op de inhoud van de site.

De advertentie sluit automatisch aan het einde van de animatie, maar heeft ook een knop wanneer de gebruiker deze wil sluiten.

De laag moet een sluitknop of overslaan van de advertentie bevatten.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.