Sociale marketing verwijst naar de ontwerp, de uitvoering en de controle van initiatieven die zich inzetten om een sociaal idee te verspreiden.
In zijn strategieën maakt hij gebruik van push advertising, waarbij het product dat gepromoot wordt aan grote groepen mensen wordt gepresenteerd.
Sociaal marketing is een type marketing dat in staat is om de attitudes en het gedrag van de doelpubliek, oftewel zijn eigen doelgroep, te beïnvloeden.
Strategieën voor sociaal marketing
De advertentiecampagnes van marketing sociaal zetten zich in om meer kennis van het probleem en de oplossingen ervan te illustreren
Om een effectieve sociale marketingstrategie toe te passen, is het belangrijk:
- Initiatieven voor campagnes op te bouwen die gericht zijn op ideeën, houdingen, gedragingen of publieke waardeoorzaken;
- De initiatieven moeten verbonden zijn met het leven van individuele mensen;
- Zij moeten betrekking hebben op de bescherming van specifieke groepen mensen;
- Zij moeten verband houden met de overlevingsomstandigheden van een hele bevolking.
Bovendien moet het gebaseerd zijn op de onderwerpen die de campagnes zelf promoten.
Karakteristieken van sociale marketing
Er kunnen verschillende kenmerken worden onderscheiden van bedrijven die een sociale marketingstrategie voeren.
Bijvoorbeeld, behoren tot deze categorie de bedrijven die gebruik maken van advertenties om de verkoop te stimuleren en non-profitorganisaties.
Hun doel is om diensten te leveren die niet beschikbaar zijn op een markt en niet te monetariseren.
Non-profitorganisaties kunnen zowel publieke instellingen, verenigingen, groepen als bewegingen zijn die als doel hebben initiatieven ter ondersteuning van de gehele gemeenschap aan te moedigen.
Bovendien kan sociale marketing een bedrijfsinstrument zijn dat het mogelijk maakt om voordelen voor het bedrijf en de context waarin het opereert te behalen.
Tenslotte stelt dit type marketing in staat om de eigen sociale verantwoordelijkheid aan te tonen om de eigen reputatie bij de stakeholders te laten groeien.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.