Winkel loyaliteit è een winkel die een bepaalde voorkeur heeft van de klant.
Het geeft de gewoonte van de klant aan om een bepaald type producten of diensten in een specifieke winkel te kopen.
Een belangrijke factor van winkel loyaliteit è de klanttevredenheid die vertrouwen en loyaliteit van de consument voor een bepaald product of dient genereert.
In feite kan men spreken van winkel loyaliteit wanneer de consument herhaaldelijk aankopen doet en trouw blijft aan het merk en het bedrijf.
Dus, è het noodzakelijk dat de gebruikelijke aankoop in de winkel niet voortkomt uit marktsituaties waarin er een gebrek aan alternatieven is, maar eerder het resultaat is van een spontane aankoop.
Ontwikkeling van winkel loyaliteit
Winkel loyaliteit kan worden ontwikkeld met activiteiten voor winkelpromotie: prijzen, kortingen en andere incentives voor aankoop.
Het is belangrijk om de aankoop te stimuleren om loyaliteit op te bouwen.
Om de klant te binden, kan het bedrijf aanbieden:
- Technieken van harde voordelen: we hebben het over gemak, zoals een prijsverlaging of een kwaliteitsverbetering zoals, coupons, waardebonnen kortingen, punten sparen, weddenschappen;
- Technieken van zachte voordelen: voordelen in termen van ervaring zoals, productdemonstraties, producttests, het inrichten van speciale gebieden binnen de winkel, evenementen;
Bovendien zijn beloningen die gebaseerd zijn op gemak zeer effectief vanuit verkoop oogpunt, terwijl die gebaseerd zijn op ervaring een positieve impact hebben op de houding van klanten ten opzichte van het bedrijf en zijn producten en diensten.
Strategieën voor winkel loyaliteit
Tegenwoordig zijn er steeds meer concurrenten die klaarstaan om een vaste plaats op de markt te veroveren en een deel van de consumenten te winnen die klaar zijn om loyaal te worden.
De winkel wordt beschouwd als een essentieel middel om een relatie met de klant op te bouwen en communicatie en interactie te creëren.
Er zijn enkele strategieën toegepast in de winkelbinding die nuttig kunnen zijn voor klantenbinding:
- De locatie: heeft strategische waarde en moet zowel verbonden zijn met de markt van de merk als met de doelgroep. Achter de keuze van de locatie ligt een gedetailleerde en grondige studie;
- Buitenkant lay-out: dat wil zeggen, de etalage de winkel; De buitenkant lay-out kan de relatie met de al loyale klant versterken. De etalages moeten van tijd tot tijd worden vernieuwd afhankelijk van het seizoen;
- Interne indeling: de binnenkant van de winkel heeft de neiging om een maximale betrokkenheid van de consumenten te genereren, waardoor ze vrij zijn om de ruimte te verkennen en hun creativiteit à en nieuwsgierigheid à te stimuleren.
Dus, om de winkel loyaliteit te vergroten, kunnen verkopers deze strategieën gebruiken om betrokkenheid op een directe en intense manier te creëren voor de consument.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.