Wat zijn ad impressions

Ad impressies zijn niets meer dan het totale aantal weergaven van een advertentie, zowel online als op mobiel. In feite vindt de impressie plaats wanneer de gebruiker een app opent en er een banner of video wordt weergegeven.

De ad impressies verwijzen naar display advertising campagnes (een vorm van reclame die gebruikmaakt van ruimtes die beschikbaar worden gesteld door uitgevers en eigenaren van websites voor het plaatsen van een banner of andere reclameformaten) en de adverteerder betaalt elke keer dat zijn advertentie door een gebruiker wordt bekeken.

Typen ad impressies

Er zijn twee soorten ad impressies die betrekking hebben op reclame:

  • Gepubliceerde impressies: dat wil zeggen de standaard impressies, en deze worden geregistreerd en geteld door de server, ongeacht of de advertentie is geplaatst in een advertentieruimte waar deze zichtbaar is voor de eindgebruiker;
  • De zichtbare impressies: zijn de impressies die voor minstens 50% zichtbaar zijn voor de gebruiker gedurende minstens één seconde. 

Waarom zijn ad impressies belangrijk?

De reden waarom ad impressies erg belangrijk zijn, is heel eenvoudig: het is de meest voorkomende manier van aankoop in digitale marketing en ze zijn zeer nuttig omdat ze het aantal keren representeren dat de gebruiker een advertentie ziet, ongeacht of er op de banner wordt geklikt. 

Zijn advertentie wordt gepresenteerd aan verschillende gebruikers via één of meer marketingkanalen, er zijn ook tracking systemen voor impressies.

Dit type systeem wordt veel gebruikt door adverteerders omdat het helpt om altijd de bewegingen van gebruikers onder controle te houden, door conversie (wanneer een gebruiker een specifieke belangrijke actie voor jouw bedrijf uitvoert) naar het kanaal waar de advertentie is gezien. 

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.