Brick and mortar is een businessmodel waarin wordt vastgesteld dat een activiteit fysieke verkooppunten heeft waar klanten producten of diensten kunnen zien, proberen en kopen.
Brick and mortar vertaalt naar “bakstenen en mortel” en roept de bouwmaterialen van fysieke winkels op.
Deze term is ontstaan met de opkomst vane-commerce, die de traditionele businessmodellen onderscheidt van online modellen.
Het concept van brick and mortar wordt gebruikt om te verwijzen naar de fysieke aanwezigheid van een bedrijf en zijn verkooppunten.
Voordelen van brick and mortar
De digitale wereld neemt de overhand op kleine fysieke activiteiten.
E-commerce is onze toekomst, net als alle andere digitale platforms die door de jaren heen zijn gecreëerd en verfijnd.
Er zijn echter sectoren waarin de aanwezigheid van een winkel een factor is om niet te onderschatten.
Sommige producten moeten met de hand worden aangeraakt, van dichtbij worden gezien en worden getest.
En hier komt dit businessmodel in beeld: brick and mortar.
Op de plaatsen waar de verkoop plaatsvindt, wordt bovendien ook gebouwd en geconsolideerd d het contact met het merk.
In feite worden in sommige gevallen fysieke winkels een ruimte die is ontworpen om consumenten een andere ervaring van contact met het merk te bieden.
Voorbeelden van brick and mortar
Zoals we al zeiden, zijn er producten die aangeraakt en getest moeten worden voordat ze gekocht kunnen worden, welke?
Een voorbeeld vindt men in de schoonheids- en wellnesssector:
- Parfums: elk parfum verandert afhankelijk van de huid die het herbergt, dus het is altijd beter om eerst te proberen voordat je koopt;
- Make-up: hetzelfde geldt voor make-up, het is essentieel om het te testen zodat het overeenkomt met de huidskleur;
- Cremes: niet altijd komt de geur van de crèmes overeen met onze verwachtingen!
Bovendien, als je een fysieke winkel hebt, kun je ook een e-commerce etalage hebben, door met beide sectoren te werken.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.