Conversies zijn acties die een gebruiker op een website uitvoert. Deze kunnen variëren afhankelijk van de doelen die door het bedrijf zijn vastgesteld:
- Aankoop van een product;
- Overgang van gebruiker naar klant;
- Weergave op de landingspagina;
- Toevoegen van een artikel aan het winkelwagentje.
Zij zijn een van de belangrijkste doelen van Web Marketing, en heel vaak begint de conversie wanneer een gebruiker een contactformulier, bekijkt, een afbeelding bekijkt, een e-mail verstuurt, of het telefoonnummer bekijkt.
Categorieën van conversies
Conversies kunnen we in twee categorieën indelen:
- Macro-conversies: zijn het belangrijkste doel voor het verbeteren van de business, ze worden meestal geïdentificeerd met de aankoop van een product;
- Micro conversies: zijn de acties die door de gebruiker worden uitgevoerd en die niet direct business genereren, maar die de gebruiker dichter bij aankoop brengen: het toevoegen van een product aan het winkelwagentje, de klik op een specifieke link of landingspagina
In wezen bieden micro-conversies de mogelijkheid om macro-conversies te verhogen, ook al is dat indirect, en dus om de inkomsten en het bedrijf van een onderneming te vergroten.
Conversie monitoring
Zeer belangrijk, zowel bij macro- als micro-conversies, is de monitoring van conversiedoelstellingen. Hiervoor wordt een platform gebruikt om conversies te volgen, het belangrijkste is Google Analytics.
De belangrijkste doelstellingen voor het monitoren van conversies zijn:
- Informatieaanvragen;
- Registraties;
- Inloggen;
- Transacties;
- Aankoopfunnel;
- Inschrijving voor de nieuwsbrief;
- Contactformulier invullen.
Om de gestelde doelen te bereiken en de conversies te verhogen, is het belangrijk om altijd hun monitoring in de gaten te houden, zodat eventuele strategieën die leiden tot verkoop en groei van uw bedrijf kunnen worden aangepast.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.