Bezoeken zijn metrics die aangeven hoe vaak è uw website is bekeken.
Men spreekt van een bezoek wanneer een gebruiker op de site landt en begint te navigeren.
Tijdens de gehele tijd dat de sessie è actief is en de gebruiker tussen de pagina's van de site navigeert, heeft men een bezoek.
Het einde van het bezoek kan twee redenen hebben: de gebruiker sluit de sessie, het bezoek blijft 30 minuten achtereen inactief.
In wezen is het bezoek niets anders dan de som van alle geregistreerde verbindingssessies in een bepaalde tijdsperiode.
Het aantal bezoeken aan de website verhogen
Om het aantal conversies te verhogen, is het belangrijk dat de website populair en bekend is.
De lancering van de website alleen is niet genoeg om verkeer naar bezoeken aan te trekken.
É belangrijk om strategieën te implementeren voor het verhogen van de weergaven van de pagina's.
- Verbeter de (SEO): oftewel de positie op zoekmachines door het identificeren van zoekwoorden die door jouw doelgroep worden gebruikt;
- Publiceer regelmatig inhoud: regelmatige publicatie op de site helpt om je positie te verbeteren en om het verkeer naar je website te verhogen;
- Stuur regelmatig e-mails: gebruik marketingstrategieën en prikkels om mensen te overtuigen zich aan te melden voor de mailinglijst;
- Kies voor Ads op sociale media: de Ads zijn betaalde promoties op sociale media en zijn een belangrijk instrument om een aanzienlijke hoeveelheid verkeer naar je website te leiden;
- Maak een afspraak met de influencers van dit moment: benut de invloed van de beste social media-profielen om je website te promoten.
Het is belangrijk om verschillende strategieën toe te passen die helpen om je verkeer effectief en continu te verhogen.
Verschil tussen bezoeken en unieke bezoekers
Samengevat, er is sprake van een bezoek wanneer de’gebruiker door de pagina's van de website navigeert.
Maar wat is het verschil tussen bezoeken en unieke bezoekers?
Unieke bezoekers zijn het aantal individuele personen die in een bepaalde periode op een website zijn aangekomen.
De gebruiker die een webpagina bezoekt en navigeert, wordt geteld als unieke bezoeker.
Het doel van het monitoren van unieke bezoekers is om het gedrag van de gebruikers van de website te begrijpen en het niveau van klantloyaliteit.
Met webs tracking systemen, wanneer de gebruiker de browser sluit, wordt hij niet gewist.
Op deze manier, wanneer hij terugkomt op de site, zal Google Analytics die bezoeker herkennen en niet tellen als een nieuwe bezoeker omdat hij de site al eens heeft bezocht.
Concluderend kunnen we stellen dat: de bezoeken het totale aantal bezoeken op de website zijn (een gebruiker kan ook meerdere bezoeken tegelijk doen), de unieke bezoekers de som is van alle cookies die in een bepaalde periode worden geteld.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.