Een early adopter is een klant die nieuwe producten gebruikt en wordt vertaald als "vroege klant".
In de praktijk verwijst het naar een gebruiker van niet alleen nieuwe producten, maar ook van nieuwe diensten of nieuwe technologieën net voor hun massale verspreiding.
De taak van deze klanten è is bij te dragen aan de ontwikkeling en verbetering van diensten in de experimentele fase.
Bovendien levert het nuttige feedback om eventuele fouten of gebreken te corrigeren.
Samenvattend zijn de early adopters:
- vroege gebruikers die als eerste een product uitproberen;
- Zij zijn essentieel voor jouw bedrijf;
- Zij zijn betrokken;
- Hun invloed è cruciaal voor de volgende fasen.
Inderdaad, early adopters zijn altijd bereid om de marktinnovaties uit te proberen, door persoonlijk en ver vooruit het product te testen in vergelijking met anderen.
consumenten.Hoe een early adopter te zijn
Om een early adopter te zijn, is het belangrijk om altijd op de hoogte te blijven van de nieuwe trends van het merk van interesse.
Bijvoorbeeld, een early adopter is die gebruiker die zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief die, zodra hij het nieuws ontvangt over een product of een dient dat een bedrijf binnenkort te koop aanbiedt, zich informeert en uiteindelijk het object in handen krijgt dat hij wenst.
Dus, een early adopter zijn betekent dat je de eerste bent die zich een bepaald product toe-eigent en test.
De early adopters zijn als de invloeders: aan de hand van hun reactie zullen ook anderen begrijpen of ze een bepaald product moeten kopen of niet.
Bovendien is het belangrijk om het merk beoordelingen en opmerkingen te geven over wat werkt of niet werkt in de producten die het op de markt heeft gelanceerd.
De strategie van Nespresso: Vroeg adopteren
In 1976 heeft Nestlé een koffiezetapparaat met capsules op de markt gebracht.
De innovatie had echter niet de gewenste resultaten.
Jarenlang heeft Nestlé voortgeleefd dankzij vaste klanten, maar ze wilden zich niet laten stoppen.
Daarom zochten ze en vonden ze hun ideale doelgroep: gevoelige vrouwen tussen de 30 en 50 jaar oud.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.