Wat zijn de hoeken

De angles zijn hefbooms die inspelen op alle behoeften en wensen van ons potentiële klantenpubliek om de aankoop van ons product of dienst te stimuleren, door het als oplossing aan te bieden.

Ze zijn een zeer belangrijk instrument in de activiteiten van affiliate marketing omdat ze dienen om een goed gestructureerde advertentiecampagne op te bouwen, zodat ze de gebruiker en interesseren zodanig dat hij of zij niet kan weerstaan om op de banneradvertentie te klikken.

Ze stimuleren de klant om een bepaald product of dienst te kopen, gericht op een specifieke emotionele behoefte van de consument.

Hoe vinden we de angles?

Om de juiste angles te vinden, moet je eerst vragen stellen:

  • Waarom zou de gebruiker gebruik willen maken van onze dienst?
  • Welk probleem kunnen we voor de gebruiker oplossen?
  • Op welke doelgroep richten we ons?

Door antwoorden te geven op deze eenvoudige vragen, kunnen we effectieve advertenties creëren, waarbij elke antwoord een geschikt angle vormt.

De angles spelen in op de voordelen en voordelen die het product of de service biedt, dus het is heel eenvoudig om een geschikt angle voor elk type behoefte te vinden.

Het doel van een affiliate marketeer is om zoveel mogelijk klikken en conversies te ontvangen, zodat de advertentiecampagnes geoptimaliseerd kunnen worden.

Het is belangrijk om een buyer persona (typische klant) te vinden en je in zijn schoenen te verplaatsen; stel je voor wat zijn hobby's kunnen zijn, welke plaatsen hij zou kunnen bezoeken en wat de oplossingen voor zijn problemen zijn. 

Voor wie zijn de angles?

De angles worden over het algemeen gebruikt door:

  • Web Marketer;
  • SEO-experts;
  • AdWords-experts;
  • Grafisch ontwerpers;
  • Bloggers;
  • Affiliate Marketers.
De angles zijn een professioneel hulpmiddel en worden meestal gebruikt door professionals die hoogwaardig marketingcampagnes willen voeren.

Voorbeelden van angles

De reclame van T-Mobile

T-Mobile è een groot telecombedrijf dat in een specifieke reclamecampagne in 2017 zich richt op geld besparen met een ironische invalshoek, gebruikmakend van de eenvoud om limonade te verkopen, waarbij ook belastingen en extra kostencommissies aan bod komen.

Dit grote bedrijf is erin geslaagd om de emotie van klanten te stimuleren door hierover te grappen, en toont aan dat T-Mobile geen verborgen kosten heeft, maar deze in de uiteindelijke prijs inbegrepen zijn.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.