Facebook Ads zijn een betaald hulpmiddel dat Facebook ter beschikking heeft gesteld voor gebruikers en waarmee advertenties van producten of diensten kunnen worden getoond aan mensen die binnen de vereiste doelgroep vallen.
Over het algemeen delen gebruikers via sociale netwerken veel informatie over hun hobby's en interesses. Al deze informatie wordt door Facebook verzameld en in zijn database geplaatst. Pagina-beheerders kunnen Facebook vragen om de gebruikers te selecteren die, op basis van bepaalde interesses, zich profileren als het beste publiek om advertenties aan te richten.
De advertenties van Facebook bestaan uit de informatie die gebruikers dagelijks met hun vrienden delen en dus ook met Facebook zelf.
Wat er gepromoot wordt via Facebook Ads
Via Facebook Ads kunnen we promoten:
- Facebook-pagina's (berichten & evenementen);
- Websites;
- Applicaties (programma's of software die op smartphones en tablets worden gebruikt).
De manieren waarop Facebook Ads gepromoot kunnen worden zijn twee:
- Via advertenties met de volgende structuur: titel, naam website, inhoud.
Ze verschijnen in de rechterbalk van de News Feed en weerspiegelen je doelgroep.
- Via gesponsorde berichten: ze verschijnen in het rechtergedeelte van de News Feed en zijn berichten die betrekking hebben op de interactie van een of meer contacten uit je doelgroep met de inhoud die wordt gepromoot.
Hoe bereiken we onze doelgroep?
Facebook Ads zijn gebaseerd op 2 principes:
- Vraag stimulatie: in tegenstelling tot Google-advertenties tonen Facebook Ads advertenties aan mensen die echt geïnteresseerd zijn in product of dienst aangeboden.
- Principe van sociale bewijskracht: om te beslissen wat juist is, proberen ze te begrijpen wat juist is voor anderen. In feite zijn we eerder geneigd om een bedrijf te vertrouwen als vrienden of bekenden het al hebben gevolgd en vertrouwd.
Een fout die veel mensen maken bij het kiezen van de doelgroep is het gebruik van een te breed publiek of te algemene interesses. Voor het bereiken van onze ideale doelgroep is het belangrijk om een definitie te volgen: de beste doelgroep is degene die je al kent en interesse in je toont.
Er zijn twee soorten doelgroepen:
- Warme doelgroepen: degenen die je al kent;
- Koude doelgroepen: degenen die je nog niet kent.
Degenen die je kent zijn al jouw klant, dus hebben ze een grotere kans om een product of dienst van jou te kopen. Als je echter voor koude doelgroepen kiest, moet je je ervan bewust zijn dat het moeilijker is om iets te verkopen omdat de consument jouw bedrijf niet kent.
Buiten de klanten die al een van jouw producten hebben gekocht, moet je rekening houden met de database van e-mails die in de loop der jaren is opgebouwd en die op zijn beurt is verdeeld in koude of warme contacten. Op deze manier is het gemakkelijker om mensen te bereiken die eerder interesse hebben getoond in jouw producten en jouw bedrijf, zodat je jouw ideale doelgroep kunt bereiken.
Waarom is het belangrijk om Facebook Ads te gebruiken in een webmarketingcampagne?
Er zijn verschillende redenen waarom je Facebook Ads zou moeten gebruiken in jullie advertentiecampagne, een van de vele is dat Facebook Ads een hulpmiddel is dat potentiele klanten kan genereren. Het is nuttig als je het met aandacht en professionaliteit weet te gebruiken.
We zijn ons ervan bewust dat een selecte groep volgers onze berichten kan zien, dus om meer zichtbaarheid te krijgen en de verkoop te verhogen, moet je Facebook Ads gebruiken.
De structuur van Facebook Ads is verdeeld in drie delen:
- De campagne: elke advertentiecampagne heeft een eigen doel (klanten werven, een aantal producten verkopen) en een budget om te volgen;
- De advertentiegroep: binnen elke campagne kunnen verschillende advertentiegroepen worden gemaakt. Elke groep deelt verschillende factoren: de doelgroep, het budget;
- De advertentie: binnen elke groep kunnen verschillende advertenties worden geplaatst.
Vergeet niet dat, om een advertentiecampagne te maken, het Facebook Ads hulpmiddel een zeer belangrijk element is voor het succes van jouw marketing.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.