Impressies in online advertenties zijn het totale aantal weergaven van een advertentie. Bij elke weergave, één impressie.
De adverteerder betaalt elke keer dat zijn advertentie door een gebruiker wordt bekeken; de meeteenheid die voor impressies wordt gebruikt is de “CPM” kosten per duizend, dat wil zeggen de kosten per duizend impressies.
Er zijn twee soorten impressies:
- Gepubliceerde impressies: de huidige standaard van advertenties;
- Zichtbare impressies: worden gedefinieerd als diegene die voor minstens 50% zichtbaar zijn voor de gebruiker gedurende ten minste één seconde.
Op sociale media tellen de impressies het aantal keren dat een inhoud de mogelijkheid heeft gehad om door een bepaald publiek te worden gezien, maar tellen geen unieke gebruikers mee, alleen het geschatte aantal weergaven.
De meeste online advertentiecampagnes worden betaald op basis van de impressies die door de banners of webpagina's zijn gegenereerd, zonder echter rekening te houden met het aantal gebruikers dat daadwerkelijk heeft geklikt.
Hoe veel impressies krijgen?
We kunnen leren om veel impressies te krijgen door deze specifieke punten te volgen die helpen om onze zichtbaarheid te verbeteren:
- Gebruik overtuigende hashtags om een groot aantal mensen in een niche te bereiken;
- Gebruik geotags wanneer je een foto plaatst waarmee je de exacte locatie kunt aangeven waar deze is genomen;
- Post de inhoud op de beste tijden wanneer er veel mensen online zijn;
- Zet de tag bij populairdere profielen dan jij en relevant voor de inhoud en jouw niche;
- Verbeter je engagement door een nicheprofiel te creëren met een nichepubliek;
- Verwijder alle “ghost followers”, dat zijn de volgers die niet bestaan;
- Verwijder alle niet-reële of niet-gerichte volgers.
Door jullie profiel te analyseren, moeten jullie uitgaan van een veronderstelling: het is noodzakelijk om naar je weergaven te kijken en, als het aantal lager is dan het aantal volgers, betekent dit dat het algoritme het niet waard vond.
Om de impressies sneller te verhogen, is het nuttig om te kunnen rekenen op een goed team van professionals die je kunnen helpen om de zichtbaarheid op sociale media in zijn geheel te vergroten.
Case studies
Dit is een grafiek die jullie de impressies toont:
U zou ook geïnteresseerd kunnen zijn in: https://www.framework360.nl/was-ist-dekking/
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.