I micromomenten zijn momenten die zich gedurende de dag manifesteren wanneer er een behoefte, een verlangen of een nieuwsgierigheid ontstaat.
Deze worden vervuld door middel van een online consultatie.
Met de komst van het digitale tijdperk is er een totaal andere manier ontdekt om te zoeken, informatie te verkrijgen en aan eigen behoeften te voldoen.
De gebruiker raadpleegt het web om zowel onbelangrijke als dringende beslissingen te nemen.
Typen micromomenten
Er zijn verschillende typen micromomenten, namelijk:
- I Want to Know Moments: de gebruiker bevindt zich in een alleen verkennende fase en is op dit moment niet van plan om aan te kopen, maar is op zoek naar informatie of wil een nieuwsgierigheid bevredigen;
- I Want to Go Moments: de gebruiker zoekt een winkel of activiteit in de buurt met de intentie tot aankoop;
- Ik Wil Momenten Kopen: de gebruiker è indecis over welke site te kiezen en dus, moet hij geholpen worden;
- Ik Wil Momenten Doen: de gebruiker zoekt naar operationele informatie om te leren en te kennen.
Slechts enkele merken hebben de mogelijkheid om zichzelf bekend te maken, gekozen te worden en herinnerd te worden door consumenten via micromomenten.
Voordelen van micromomenten
Micromomenten bieden verschillende voordelen voor het merk, namelijk:
- Door micromomenten te gebruiken, kan men meer zichtbaarheid krijgen, omdat 90% van de gebruikers hun smartphone gebruikt in hun vrije tijd;
- Dankzij micromomenten kunnen nieuwe inspiraties en ideeën worden gevonden;
- Het gebruik van media is met 500% toegenomen;
- Op het web voeren gebruikers relevante acties uit, zoals een aankoop.
Ten slotte kunnen we zeggen dat micromomenten alle momenten zijn waarop de gebruiker een mobiel apparaat gebruikt om een’actie uit te voeren die we nodig hebben.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.