De vanity metrics zijn die basisgegevens met betrekking tot sociale media zoals het aantal likes, reacties en interacties.
Waarom worden ze vanity metrics genoemd? heel eenvoudig, omdat het gegevens zijn die voldoening geven aan de minder ervaren social media managers.
In feite vullen alleen de gegevens over delen, aantal likes en reacties geen analyse van een bedrijfsprofiel aan.
De vanity metrics zijn dus die indicatoren die in feite het ego voeden van degenen die ze ontvangen en zich ontwikkelen in de aangeboren wil à en het verlangen om op te vallen van de gebruikers.
Andere gegevens naast de vanity metrics: hoe sociale media te analyseren
Er zijn dus duidelijkere en specifiekere gegevens naast de vanity metrics, laten we er enkele analyseren:
- CTR: Click through rate, is de indicator die het percentage gebruikers analyseert dat een inhoud bekijkt.
- Referral en verkeer van sociale media: om de effectiviteit van een sociaal profiel te begrijpen, is het belangrijk om de verkeersbronnen van en naar het relevante sociale netwerk te begrijpen. In Analytics is er bijvoorbeeld een speciale sectie genaamd refferral waar de gegevens van de sociale media zijn opgenomen die uiteraard naar jouw site verwijzen.
- Mention en share of voice: wie ons noemt in berichten is een fundamentele hulpbron omdat het onze relevantie in die sector vergroot. De share of voice, berekent precies het percentage relevantie dat je hebt in een bepaalde sector, ook door het aantal en de kwaliteit van de ontvangen vermeldingen te analyseren.
- Conversation rate: opmerkingen zijn de belangrijkste vanity metric, maar op zichzelf zijn ze niet genoeg. Ze zijn daarentegen zeer nuttig als ze worden gekoppeld aan de conversation rate. Deze gegevens zijn breder en analyseren het percentage opmerkingen ten opzichte van het aantal volgers of het totale aantal likes op de pagina (om deze gegevens te verkrijgen, vermenigvuldig je het resultaat met honderd).
- Amplificatietarief: Deze gegevens berekent het aantal keren dat een bericht wordt gedeeld, altijd op basis van het totale aantal volgers of likes.
- Aplausmeter: de aplausmeter è è de uitbreiding van het individuele aantal likes, altijd op basis van de volgers of likes van de pagina.
De vanity metrics zijn op zichzelf niet nuttig om de voortgang van een zakelijke pagina te begrijpen, maar als ze in een bredere context worden geplaatst en alle andere indicatoren die in procenten zijn uitgedrukt en betrekking hebben op de fanbase, die we hebben geanalyseerd, worden samengevoegd, dan heeft men een compleet overzicht en kan men het roer telkens bijstellen.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.