In deze gids gaan we bekijken hoe de Tracking module van FRAMEWORK360 werkt.
Wat is Web Tracking?
Web Tracking is een van de vele exclusieve functies die Framework360 je ter beschikking stelt. Met deze functie kunnen we precies volgen wat mensen doen op onze website.
Stap 1: Laten we een nieuw project aanmaken
Het eerste wat we moeten doen is naar het platform gaan en naar de sectie in het menu aan de linkerkant genaamd Tracking.
Binnen de sectie hebben we de mogelijkheid om een nieuw project te creëren via de knop rechtsboven Toevoegen.
Stap 2: Laten we de Projectgegevens invoeren
Bij het creëren van het project komen we meteen in de sectie Instellingen waar we alle gegevens met betrekking tot ons project kunnen invoeren.
De eerste gegevens die we gaan invoeren zijn de Projectgegevens.
In deze sectie zullen we de naam van het project en het domein invoeren, dat wil zeggen, we kunnen beslissen of we het project op de huidige site of op een andere website willen gebruiken.
Bij het instellen van het domein van een andere website zal Framework360 een Trackingcode voor ons genereren die we in de footer van de website waar we het project willen gebruiken moeten invoeren, de code kunnen we vinden door te klikken op Integratiecode zoals weergegeven in de afbeelding:
Stap 3: Laten we de Trackingcodes invoegen
Na het invoegen van de projectgegevens, zoals uitgelegd in de vorige stap, moeten we nu om de creatie van het project te voltooien de verschillende ID's van de verschillende Tracking Scripts invoegen in de sectie Tracking Gegevens.
Het scherm dat Framework360 ons zal presenteren voor het invoegen van de verschillende ID's zal als volgt zijn:
Framework360 geeft ons de mogelijkheid om verschillende Tracking te integreren, waaronder:
- L’UA van Google Analytics
- L’ID van de Facebook Pixel
- L’ID van Albacross
Albacross, voor wie het niet kent, è een tool die ons in staat stelt om te weten van welke bedrijven we bezoeken op onze website ontvangen.
Albacross kan erg belangrijk zijn voor B2B op het moment dat we de bedrijven willen benaderen die onze website hebben bezocht en mogelijk geïnteresseerd zijn in onze diensten.
- L’ID van Yandex Metrica
Voor wie het niet kent is Yandex Metrica è een software die ons in staat stelt om heatmaps te genereren en de muisbewegingen vast te leggen, dit kan erg belangrijk zijn om de bruikbaarheid van de site te begrijpen of hoe onze klanten de webinterface gebruiken.
Stap 4: Laten we de doelen instellen die ons interesseren
Goed, na het invoeren van alle gegevens van ons project gaan we verder met het instellen van de doelen. Om de doelen in te stellen klikken we op de optie Doelen bovenaan de sectie zoals weergegeven in de afbeelding:
In het scherm Doelen zullen we alle doelen vinden die Framework360 ons de mogelijkheid geeft om te traceren.
Doel Bellen
Het doel Bellen stelt ons in staat om klikken op bepaalde telefoonnummers op onze website te traceren.
Doel Email
Met dit doel kunnen we de klikken volgen die bezoekers maken op de e-mailadressen op onze website.
Doel Klik
Met het doel Klik kunnen we de bezoekers traceren die op bepaalde knoppen op onze website hebben geklikt.
Doel Verwijzer
Via dit zeer belangrijke doel kunnen we weten van welke sites de bezoeken komen, bijvoorbeeld, als we partnerwebsites hebben, kunnen we weten van welke hiervan de bezoekers naar onze site zijn gekomen.
Doel Duur Sessies
Met deze functie hebben we de mogelijkheid om te traceren hoe lang bezoekers op onze website zijn gebleven. Bijvoorbeeld, als ons doel is om te weten hoeveel mensen langer dan 2 minuten op de site zijn gebleven, omdat we misschien een e-commerce hebben en een dergelijke duur een reëel interesse in de aankoop van het product aantoont, kan deze functie ons alle bezoekers traceren met een minimale verblijftijd van 2 minuten.
Doel Inhoud Weergave
Dit stelt ons in staat om verborgen inhoud te traceren, bijvoorbeeld als we premium inhoud onder een formulier verbergen, zal deze functie ons traceren wanneer bezoekers hun gegevens in het formulier hebben achtergelaten en de inhoud hebben bekeken.
Doel Formulier Verzenden
Met deze functie kunnen we alle mensen zien die een formulier hebben verzonden.
Doelen Zoeken, Toegevoegd aan Winkelwagentje en Aankoop
Deze doelen stellen ons in staat om al die belangrijke acties voor een website te traceren die online transacties mogelijk maakt, zoals bijvoorbeeld een e-commerce.
Hoe stel je het doel Bellen in?
Met deze functie, zoals we eerder zeiden, kunnen we de potentiële telefoongesprekken traceren.
Als eerste klikken we op de functie Oproepen en stellen we het doel in.
Op dit punt laat Framework360 ons, via een dropdown-menu zoals weergegeven in de afbeelding, kiezen of we alle telefoonnummers op de site willen traceren of handmatig de nummers willen selecteren om te traceren. Bovendien hebben we de mogelijkheid om te kiezen of de te traceren telefoonnummers zichtbaar op de site zijn of verborgen.
Op dit punt geeft Framework360 ons de mogelijkheid om de gegevens naar de advertentieplatforms die we aan stap 3 hebben toegevoegd te sturen, platforms zoals Facebook of Google.
Hoe de Click te traceren?
Laten we nu kijken hoe we een van de fundamentele functies van de Tracking-sectie kunnen instellen, namelijk hoe we bezoekers kunnen traceren die op een bepaalde knop klikken.
Het eerste wat we moeten doen is klikken op het doel Click.
Eens binnen Framework360 krijgen we de mogelijkheid om te kiezen voor methode om onze knop te traceren. We zouden kunnen:
- Of de methode selecteren via de functie Selectiemethode, bijvoorbeeld, we zouden de functie kunnen kiezen die het mogelijk maakt om de bestemmingslink van de gewenste knop aan te geven.
- Of we zouden de Visuele Selectie kunnen gebruiken.
De visuele selectie geeft ons de mogelijkheid om een iframe van de website te openen waar we direct op de knop kunnen klikken die we willen traceren.
Op dit punt hoeven we alleen nog maar onze doelstelling een naam te geven en op Voeg Klik toe. te klikken.