Wat is advocacy

Advocacy is een vorm van communicatie die een idee, een model, een gedrag en standpunten van een organisatie promoot.

Het doel van deze communicatie is om invloed uit te oefenen op het openbaar beleid via campagnes in de media, publieke toespraken en de publicatie van onderzoeken en enquêtes.

Het gaat dus om steun van een individu of een groep mensen met betrekking tot een bepaald gebied, gebaseerd op de techniek van mond-tot-mondreclame.

Het belang van advocacy

Door middel van advocacy-activiteiten werkt men aan het verkrijgen van positieve structurele veranderingen die betrekking hebben op alle reclameactiviteiten.

Men begint met de analyse van de context om te komen tot de identificatie van de doelgroep.

Bovendien kiest men de invloedkanalen, het c betrokkenheid van de burgermaatschappij, het samenwerken in partnerschappen en de deelname aan netwerken.

Alle keuzes die zich inzetten om initiatieven voor Advocacy voort te zetten met kennis van het product.

Op het gebied van reclame kunnen strategieën en activiteiten worden aangenomen die gericht zijn op het betrekken, sensibiliseren en sturen van de publieke opinie over een onderwerp om de consensus over het onderwerp te vergroten.

 publicatie van onderzoeken en enquêtes.

Dus, het gaat om steun van een individu of een groep mensen met betrekking tot een bepaalde sector, gebaseerd op de techniek van mond-tot-mondreclame.

Advocacy: een belangrijk element

Via de activiteiten van Advocacy werkt men aan positieve structurele veranderingen die alle reclameactiviteiten aangaan.

We beginnen met de analyse van de context om het doelgroep te identificeren.

Bovendien kiest het voor de invloedkanalen, de betrokkenheid van het maatschappelijk middenveld, het samenwerken in partnerschappen en de deelname aan netwerken.

Dit zijn allemaal keuzes die zich inzetten om initiatieven voor Advocacy voort te zetten met kennis van het product.

In de reclame kunnen strategieën en activiteiten worden aangenomen die gericht zijn op het betrekken, bewustmaken en oriënteren van de publieke opinie over een onderwerp om de steun voor het onderwerp te vergroten.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.