Blog

Above The Line (ATL) verwijst naar reclame-investeringen die gericht zijn op de massamedia en onderscheidt deze van andere kleinere investeringen, ...
Het reclamebureau is een bedrijf dat verschillende diensten aanbiedt die betrekking hebben op de planning, het beheer en de evaluatie van reclameca...
Audience buying is een aankoopmodus die betrekking heeft op digitale reclame.
Het datawarehouse is een soort gegevensopslag.
Het decay is een index die het verval vertegenwoordigt.
Een early adopter verwijst naar een klant die nieuwe producten gebruikt en wordt vertaald als "vroegklant".
Het House agency is een interne of externe structuur binnen het bedrijf.
Het house organ is een bedrijfsblad dat, zoals de naam al aangeeft, het imago van een bedrijf presenteert.
De hurdle rate is het minimale rendement dat investeerders verwachten te ontvangen op een investering.
Opt-out is een afzien, waarbij de gebruiker die is ingeschreven op een mailinglijst vraagt om te stoppen met het ontvangen van informatieve of prom...
Het schema is een overzicht waarin de volledige programmering van televisie- en radioprogramma's wordt weergegeven.
Een publisher is de uitgever of de eigenaar van een website.
Website targeting is een manier van targeting die anders is gepland dan klassieke retargeting.
Wom is de afkorting van Word of mouth en bestaat uit een nuance van de klassieke mond-tot-mondreclame die zowel verwijst naar klanten en consumente...
Adstock is het langdurige effect van reclame dat betrekking heeft op het aankoopgedrag van consumenten.