Blog

De affiniteitindex is een index die wordt gebruikt om de prestaties van communicatiemiddelen en voertuigen te vergelijken die verschillen ten opzic...
De Cost Per Acquisition, ook wel CPA genoemd, is de eenheidskost die wordt verkregen via een marketingstrategie.
Data mining bestaat uit enkele technieken en strategieën die bestaan uit specifieke software en algoritmen die geschikt zijn om de marketingdoelste...
De decision maker is een persoon die binnen een bedrijf de besluitvormende macht heeft.
Een demand side platform (DSP) is een technologische platform dat adverteerders in staat stelt om geoptimaliseerde advertentieruimtes te kopen.
Demarketing is de verzameling van alle acties die het bedrijf onderneemt met als doel het tijdelijk of definitief ontmoedigen van de consumptie van...
Wil je een nieuw product lanceren? Wil je de effectiviteit van een social media campagne testen? Of wil je je portfolio diversifiëren? In al deze g...
Instagram en e-commerce is inmiddels een gevestigde combinatie. Sinds Instagram zijn shopsectie voor e-commerce heeft gelanceerd, interacteert maan...
Corporate Social Responsibility, of eenvoudiger gezegd Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, kan worden gedefinieerd als een vorm van vrijwillige...
Directory advertising is een vorm van reclame die online advertenties en bedrijfscontactinformatie bevat.
Het woord dumping is een Engels woord, het komt van "dump" en betekent "afladen".
De effectiviteit van reclamecommunicatie betreft in wezen het vermogen om de doelstellingen te bereiken die zijn vastgesteld door een reclamecampagne.
De term retention verwijst naar een handeling van behoud, die in de marketing kan betekenen "het behouden van een klant", zodat ze dicht bij het me...
Gamification is het gebruik van elementen uit de wereld van games en game design technieken in contexten die niet direct met het spel zelf te maken...
De term export verwijst naar de verkoop van commerciële goederen in een ander land.